Znajdujesz się w przeglądzie wyników na żywo

Nazwa badania: Spożywanie warzyw oraz fakty i mity z nimi związane.


Czy lubisz jeść warzywa?

N = 1017


Jak często jesz warzywa?

N = 1017

Jakie warzywa smakują Ci najbardziej?

N = 976


W jakiej postaci najbardziej lubisz spożywać warzywa?

N = 968


Z jakiegogłównego powodu jesz warzywa?

N = 1010


Gdzie najczęściej zaopatrujesz się w warzywa?

N = 1008

Brak wykresu dla pytania:


Oceń w jakim stopniu poszczególne elementy wpływają na wybór przez Ciebie warzyw.


Do jakich posiłków zdarza Ci się jeść warzywa?

N = 961

O jakiej porze roku spożywasz najwięcej warzyw?

N = 1007


Które z zalet spożywania warzywsą Ci znane?

N = 943

Czy zdarza Ci się kupować mrożone warzywa?

N = 1004


Jakiej marki mrożone warzywa kupujesz najczęściej?

N = 1004


Które przetwory z warzyw przygotowuje się u Ciebie w domu?

N = 950


Mrożone owoce i warzywa są bardziej wartościowe niż te świeże, kupowane w markecie...

N = 996

Brak wykresu dla pytania:


FAKT.
Świeże owoce i warzywa są najbardziej odżywcze w momencie zerwania. Produkty, które zwykle znajduje się na półkach w dziale warzyw i owoców, często mają za sobą długą podróż, trwającą czasami całe dni, a nawet tygodnie. I to w tej podróży owoce i warzywa nie tylko tracą świeżość, ale i - za sprawą niektórych enzymów - swoje składniki odżywcze. A mrożonki? Producenci mrożonek swoje produkty zamrażają szybko po zerwaniu, dzięki czemu te zachowują większość witamin i innych składników.


Kiszenie wzmacnia zdrowotne wartości warzyw...

N = 1001

Brak wykresu dla pytania:


FAKT

Dzięki kiszeniu znacznie zwiększa się w warzywach ilość witaminyC i K, a ilość witamin zgrupy B, odpowiedzialnych za przyswajanie żelaza, nawet się podwaja. To dlatego kiszonki zapobiegają anemii, zwiększają odporność i pomagają zwalczyć przeziębienie. Zkolei zawarte w nich bakterie kwasu mlekowego korzystnie wpływają na florę bakteryjną jelit, zapobiegają namnażaniu się szkodliwych bakterii, usuwają toksyny i chronią przed grzybicą.


Ziemniaki są tuczące...

N = 1004

Brak wykresu dla pytania:


MIT
Średniej wielkości surowy ziemniak zawiera tylko 90 kalorii. To, czy kartofle będą tuczące, czy też nie, zależy w dużej mierze od sposobu ich przyrządzenia. Osoby, którym zależy na utrzymaniu szczupłej sylwetki, powinny unikać podsmażania oraz dodatków, takich jak sosy itp. Pamiętajmy też, że im dłużej przechowujemy ziemniaki, tym szybciej tracą one swoje odżywcze właściwości.


Marchew to sam cukier...

N = 1001

Brak wykresu dla pytania:


MIT
Marchew zawiera mniej cukru niż szklanka mleka lub średniej wielkości owoc. Ponadto warzywo to jest bogate w witaminy i minerały, a także błonnik i beta-karoten, które kontrolują poziom cukru we krwi. Pół szklanki posiekanej marchwi to równowartość poczwórnej dziennej dawki witaminy A wpływającej na ostrość wzroku. Dzięki zawartości substancji zwanej falkarinolem warzywo to pomaga zapobiec rakowi okrężnicy.


Czosnek to naturalny antybiotyk...

N = 1002

Brak wykresu dla pytania:


FAKT
Czosnek ma działanie przeciwbakteryjne, antygrzybicze, a świeży sok hamuje rozwój wirusów grypy. Korzystnie wpływa na drogi oddechowe, działa napotnie, obniża gorączkę i ciśnienie krwi. Zawiera niezbędną w walce z przeziębieniem witaminę C, która stymuluje układ immunologiczny do walki z patogenami i uszczelnia naczynia krwionośne, pomagając w ten sposób zwalczyć katar. Poza tym czosnek to też prowitamina A, witaminy z grupy B, a także niezbędne mikro- i makroelementy typu wapń, potas, magnez, żelazo i inne.


Połączenie ogórka i pomidora jest niewłaściwe...

N = 1000

Brak wykresu dla pytania:


FAKT
Połączenie ogórka i pomidora w sałatce lub na kanapkach jest bardzo popularne. Specjaliści podkreślają jednak, że łączenie tych dwóch warzyw wcale nie przyniesie korzyści dla naszego zdrowia. Zawarty w ogórku enzym, czyli tzw. askorbinaza, usuwa całą witaminę C znajdującą się w pomidorach. Jedna łyżeczka soku wyciśniętego z ogórka może zlikwidować witaminę C w trzech litrach soku pomidorowego!


Surowe warzywa są zdrowsze od gotowanych...

N = 997

Brak wykresu dla pytania:


MIT
Podczas gotowania marchwi i pomidorów uwalniają się karotenoidy oraz likopen, które w cudowny sposóbblokują rozwój komórek rakowych w organizmie. Konsumpcja dużej ilości surowych jarzynprzysparza zaś żołądkowi problemów trawiennych. Dlatego takie warzywa jak kalafior, brokuły czy kapusta lepiej spożywać po obróbce termicznej. Gotowanie jest zabiegiem niekorzystnym wyłącznie wtedy, kiedytrwa zbyt długolub jestkilkukrotnie powtarzane.


Jak często korzystasz z internetu?

N = 998


Jakie masz wykształcenie?

N = 999


Jaka jest Twoja sytuacja zawodowa?

N = 999


Wybierz płeć:

N = 999

Zdjęcie 1
Zdjęcie 2


Ile masz lat?

N = 998

 


W jakim województwie mieszkasz?

N = 1000