Analiza wyników ankiety "Zdrowe odżywianie oraz ciekawostki, fakty i mity z tym związane"

Odżywiasz się zdrowo?
Ile posiłków jesz dziennie?
O której godzinie zazwyczaj jesz:
Jak często zdarza Ci się podjadać między posiłkami?
Jeśli zdarza Ci się podjadać, po co sięgasz najczęściej?
Jak często spożywasz:
Jak często jesz jedzenie typu Fast-food?
Jak często spożywasz słodycze?
Liczysz kalorie?
Ile kalorii mniej więcej spożywasz w ciągu dnia?
Ile litrów płynów pijesz w ciągu dnia?
Ile czasu dziennie spędzasz na aktywnościach fizycznych?
Owoce można jeść bez ograniczeń.
MIT Oczywiście, owoce są źródłem wielu cennych witamin, ale nie oznacza to, że można jeść je bez ograniczeń. Cukier prosty zawarty jest w owocach może być groźny dla organizmu, a szczególnie spożywany w dużych ilościach spożywanych przez dłuższy czas.Jego nadmiar w diecie może prowadzić do otyłości i cukrzycy typu 2, ale także chorób układu krążenia czy dny moczanowej. Znałeś/aś odpowiedź na to pytanie?
CZY WIESZ, ŻE... We śnie to tłuszcz jest głównym źródłem energii dla organizmu. Trening na czczo, zaraz po przebudzeniu, pozwoli w dalszym ciągu korzystać z tego sposobu pobierania energii. Przed treningiem warto jedynie wypić szklankę wody. Podczas treningu za źródło energii służy glikogen. Rano w organizmie jest go dużo mniej, dlatego organizm po wykorzystaniu jego rezerw zaczyna korzystać z kwasów tłuszczowych. Rano spada poziom insuliny, która blokuje spalanie tłuszczu. Podnosi się za to poziom adrenaliny, a ona wspiera spalanie tłuszczu, dzięki czemu trening na czczo staje się bardziej efektywny. Ciekawe informacje?
Ciemnienie owoców Aby spowolnić ciemnienie owoców wystarczy skropić je sokiem z cytryny lub możemy przepłukac je w wodzie z wyciśniętą cytryną. Można również zblanszować owoce - zanurzyć na kilka/kilkadziesiąt sekund we wrzątku, a następnie szybko przełożyć do wody z lodem. Wiedziałeś/aś o tym?  
Miód jest mniej tuczący niż cukier.
Mit Miód powszechnie uważany jest za zdrowy. Warto jednak wiedzieć, że łyżeczka miodu czyli 12 g to około 40 kcal, podczas gdy łyżeczka cukru 5 g to 20 kcal. Pod względem chemicznym miód to mieszanka cukrów prostych, dlatego też nie u wszystkich  może być stosowany jako bezpieczny zamiennik cukru. Znałeś/aś odpowiedź na to pytanie?  
CZY WIESZ, ŻE... Naklejki na owocach są jadalne. Pomimo, że logiczną rzeczą jest jej ściągnięcie to są one wykonane z jadalnego papieru. Nawet klej jest spożywczy! Zrobione jest to na wypadek, gdyby ktoś zjadł taką naklejkę. Wiedziałeś/aś o tym?  
Wiek:
Płeć:
Województwo
Sytuacja zawodowa:
Jak często korzystasz z Internetu?

Nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z polityką cookies . Korzystanie z tych plików jest niezbędne w celu poprawnego działania naszej strony, dlatego aby móc korzystać z naszego serwisu prosimy Cię o ich akceptacje. Więcej informacji na temat przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności

Akceptuję