Analiza wyników ankiety "Zachowania żywieniowe społeczeństwa."

Ile jesz posiłków dziennie?
Czy jadasz regularnie posiłki?
Co ile godzin spożywasz posiłek?
Jakie produkty są podstawą Twojej diety?
Jaki rodzaj obróbki termicznej stosujesz najczęściej w swojej diecie?
Jaki rodzaj tłuszczów używasz najczęściej do przygotowania potraw?
Kto na ogół przygotowuje posiłki w Twoim domu?
Ile płynów wypijasz w ciągu dnia?
Jakie napoje najczęściej pijesz? 
Czy zdarza Ci się wyjść z domu bez zjedzenia śniadania?
Czy zdarza Ci się podjadać między posiłkami?
Co zdarza Ci się podjadać między posiłkami?
Jak często jadasz produkty typu fast food?
Jak często jadasz słodycze?
Jak często zdarza Ci się jeść posiłki razem z rodziną?
Gdzie zazwyczaj jadasz główny ciepły posiłek? 
Jak często uprawiasz aktywność fizyczną?
Popijanie w trakcie jedzenia jest niezdrowe...
FAKT Nie powinniśmy popijać w czasie jedzenia, gdyż proces trawienia zaczyna się już w jamie ustnej. Kęs pokarmowy jest trawiony przez enzymy. Picie wypłukuje te enzymy. Najlepiej pić 1/2 godz. przed posiłkiem lub 1/2 godz. po posiłku. Zdarza Ci się popijać w trakcie jedzenia?
Ostatni posiłek najlepiej zjeść do godziny 19.00...
MIT Najlepsza pora na kolację to 2-3 godz. przed snem. Ostatni posiłek można więc jeść między 18.00-19.00, jeśli kładziemy się spać w miarę wcześnie. Jeśli zasypiamy po północy, spokojnie możemy coś zjeść jeszcze ok. 21:00. Jedząc bezpośrednio przed zaśnięciem obciążamy pęcherzyk żółciowy, wątrobę. Ciekawe informacje?
Opuszczanie posiłków pomaga schudnąć...
MIT Opuszczanie posiłków powoduje znaczne spadki poziomu glukozy krwi. Sprawia to, że mamy tzw. napady wilczego głodu i w efekcie jemy dużo więcej niż powinniśmy. Ponadto w ten sposób spowalniamy nasz metabolizm – organizm robi zapasy, zamiast na bieżąco spalać posiłki. Prowadzi to do gromadzenia tkanki tłuszczowej. Kilka mniejszych, zbilansowanych posiłków dziennie powoduje wykorzystywanie pożywienia na bieżące potrzeby organizmu.  Wiedziałeś/aś o tym wcześniej?
Należy ograniczać spożywanie soli...
FAKT Sód zawarty w soli kuchennej odgrywa ważną rolę w procesach zachodzących w naszym organizmie, ALE w nadmiarze szkodzi. Powoduje wzrost ciśnienia tętniczego krwi, zatrzymywanie wody w organizmie, utrudnia odchudzanie. Dzienne spożycie soli nie powinno przekraczać płaskiej łyżeczki do herbaty. Pamiętajmy, że sól znajdziemy w wielu produktach spożywczych – konserwy, wędliny, przyprawy typu kucharek (!), maggi, zupy w proszku, dania instant, kiszonki, sery.  Ciekawe informacje?
Jak często korzystasz z internetu?
Jakie masz wykształcenie?
Jaka jest Twoja sytuacja zawodowa?  
Wybierz płeć:
Ile masz lat?
W jakim województwie mieszkasz?

Nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z polityką cookies . Korzystanie z tych plików jest niezbędne w celu poprawnego działania naszej strony, dlatego aby móc korzystać z naszego serwisu prosimy Cię o ich akceptacje. Więcej informacji na temat przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności

Akceptuję