Analiza wyników ankiety "Spożywanie słodkości oraz fakty i mity z nimi związane."

Czy spożywasz słodycze? 
Jak często spożywasz słodkości?
Które z wymienionych niżej słodyczy są Twoimi ulubionymi?
Gdy mam ochotę na czekoladę najczęściej wybieram:
Która czekolada smakuje Ci najbardziej?
Które ciastka są Twoimi ulubionymi?
Jakie jest Twoje ulubione ciasto?
Z jakim nadzieniem najchętniej spożywasz batony?
Który baton jest Twoim ulubionym?
Który smak wafelka lubisz najbardziej?
Który wafelek jest Twoim ulubionym?
Które żelki są Twoimi ulubionymi?
Jak często spożywasz słodycze z poniższych kategorii?
Gdzie najczęściej kupujesz słodycze?
Co ma największy wpływ na Ciebie przy wyborze słodyczy?
Ile jednorazowo najczęściej przeznaczasz na zakup słodyczy?
Słodycze zazwyczaj kupuję:
W jakich porach najczęściej zajadasz się słodkościami?
Słodycze dodają energii na krótko...
FAKT Cukier szybko podnosi we krwi poziom glukozy która jest paliwem dla mięśni i układu nerwowego, powodując pobudzenie, ale potem jej ilość równie gwałtownie spada. To sprawia, że szybko czujemy się zmęczeni, nie możemy się skoncentrować, jesteśmy drażliwi. Takie wahania poziomu cukru we krwi są niekorzystne. Wiedziałeś/aś o tym wcześniej?
Cukrzyca jest skutkiem jedzenia dużej ilości słodyczy...
MIT Jedzenie słodyczy nie ma bezpośredniego wpływu na to, kto zachoruje na cukrzycę. Można mówić o konsekwencji pośredniej – jeżeli jedzenie dużych ilości słodyczy przełoży się na nadwagę bądź otyłość, to nadmierna masa ciała staje się czynnikiem podwyższonego ryzyka rozwoju cukrzycy typu 2. Natomiast myślenie, iż wysoki poziom cukru we krwi wynika z faktu jedzenia słodyczy jest myśleniem błędnym – jest on spowodowany deficytem insuliny.  Ciekawe informacje?
Toffi i krówki szkodą bardziej niż czekolada...
FAKT Najbardziej szkodliwe dla zębów są tzw. produkty kleiste, które przylegają do zębów. Bardziej istotne od zawartości cukru w słodyczach jest to, jak długo zalega on na zębach. Dlatego niewłaściwe jest np. jedzenie słodyczy czy picie słodkich napojów przed snem (jeśli nie umyjemy potem zębów). Czekolada natomiast, szczególnie gorzka, ma zalety – zawiera mniej cukru oraz działające bakteriobójczo garbniki. Znane Ci były te informacje wcześniej?
Osoby chore na cukrzycę nie powinny w ogóle jeść słodyczy...
MIT Słodycze mogą być spożywane przez osoby chore na cukrzycę, pod warunkiem że zostaną one uwzględnione w planie żywienia – tzn. zostaną policzone węglowodany, jakie w nich się znajdują i zabezpieczone insuliną i/lub ćwiczeniami fizycznymi. Umiejętność obliczania zawartości wymienników węglowodanowych (także w słodyczach) oraz dawkowania insuliny powoduje, że diabetycy, może nie tak często jak inni, ale mogą cieszyć się słodkim smakiem.  Podobała Ci sie ta ankieta?
Jedzenie czekolady sprzyja próchnicy...
MIT Ekstrakt z łusek kakaowca nie jest niebezpieczny dla zębów, przeciwnie. Jedynie cukier zawarty w tabliczce czekolady im szkodzi, ale jesli siegamy po jej gorzką odmianę, substancji słodzacych jest w niej niewiele lub prawie wcale. Oceń ankiete w skali od 1 do 5.
Jak często korzystasz z internetu?
Jakie masz wykształcenie?
Jaka jest Twoja sytuacja zawodowa?  
Wybierz płeć:
Ile masz lat?
W jakim województwie mieszkasz?

Nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z polityką cookies . Korzystanie z tych plików jest niezbędne w celu poprawnego działania naszej strony, dlatego aby móc korzystać z naszego serwisu prosimy Cię o ich akceptacje. Więcej informacji na temat przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności

Akceptuję