Opis raportu - E-commerce Track - grudzień 2013

Wzrost zakupów w tym okresie dotyczył w szczególności produktów dziecięcych. W badaniu zmierzyliśmy również efekt ROPO i odwróconego ROPO. Te i inne trendy w zakupach internetowych opisujemy w cyklicznym badaniu E-commerce. E-commerce Track to badanie realizowane przez IRCenter i SW Research. Celem projektu jest długoterminowe określenie postaw wobec zakupów w Internecie ? najbardziej popularnych kanałów sprzedaży, produktów oraz natężenie zjawiska ROPO wśród polskich internautów.

W grudniu obserwujemy spadek deklaracji o zakupie przez Internet względem poprzedniego miesiąca. Potwierdza to spadająca w drugiej połowie grudnia liczba wyszukiwania w przeglądarce Google słowa ?Allegro? ? synonimu zakupów przez Internet (90% internautów robiących zakupy, kupowało w tym sklepie w ostatnim miesiącu).

Internauci najczęściej szukają i kupują ubrania, kosmetyki i książki, są to kategorie, u których zawsze obserwuje się wysokie wyniki w tym okresie. W grudniu również tak było, aczkolwiek wartości te zmalały od poprzedniego miesiąca. Wzrosło natomiast kupowanie artykułów dziecięcych, gier i oprogramowania; prawdopodobnie były one kupowane w ramach prezentów świątecznych. Zauważalne zmiany spowodowane okresem przedświątecznym to również wzrost dla typowego dla kupowania prezentów sklepu, czyli empik.com.

Dzięki E-commerce, oprócz podstawowych informacji o zakupach w Internecie mierzymy również efekt ROPO. Wśród internautów, osób, które na początku szukają w Internecie informacji o opinii i cenie produktu, a dopiero później kupują ten produkt w sklepie offline jest 16%. Bardziej popularne jest odwrotne zachowanie - tak zwane odwrócone ROPO. Do takiego zachowania przyznaje się co trzeci badany. Zjawiska te są mniej popularne dla kupowania produktów przez komórkę lub tablet, jednak zakupy poprzez mobilne urządzenia w ogóle nie są zbyt powszechne i w ostatnim miesiącu procent ich zmalał.

Osoby zainteresowane raportem zapraszamy do kontaktu

Zobacz inne raporty